Veelgestelde vragen en antwoorden
Wanneer ik bel naar het telefoonnummer van het Creditsysteem dan wordt er gevraagd om een pincode. Hoe zit dat?
• Wanneer u belt naar het creditsysteem dan dient u zich te identificeren via een pincode. U vindt uw persoonlijke pincode in uw email.
Moet ik van Telecom provider veranderen om van het Creditsysteem gebruik te kunnen maken?
• Nee, u belt gewoon via uw eigen provider naar geografisch nummer (vanuit het buitenland +31 xxxxxxxxx) en wordt dan doorgeschakeld met het Creditsysteem.
Maakt het uit bij welke Telecom provider ik zit?
• Nee, dat maakt niet uit. het Creditsysteem werkt voor iedereen, ongeacht de Telecom provider.
Ik heb een 090x-blokkering op mijn telefoon, kan ik dan wel gebruik maken van het Creditsysteem?
• Ja, juist voor mensen met 090x-blokkering is deze dienst erg handig. Omdat men niet rechtstreeks naar het 090x nummer belt, is het mogelijk ook met 0900 blokkering naar het Creditsysteem bellen.
Kan ik vanaf verschillende telefoons gebruikmaken van mijn Creditaccount?
• Ja, u kunt vanaf iedere telefoon (vast of mobiel) naar het Creditsysteem bellen. u hoeft alleen uw persoonlijke pincode in te toetsen en u wordt meteen doorgeschakeld naar het gewenste servicenummer.
Lees meer
Kan ik tijdens het bellen via het Creditsysteem mijn beltegoed opwaarderen?
• Ja, dit telt dan ook mee voor het huidige gesprek, zorg dat u voldoende saldo hebt voor u gaat bellen. Via het Creditsysteem hoort u vooraf de status van het beltegoed.
Wat is het telefoonnummer dat ik moet bellen om via het Creditsysteem doorgeschakeld te worden naar een 090x nummer?
• Het telefoonnummer staat in de email welke u ontvangt na de bankbetaling. Dit is een geografisch nummer (NL) en +31 xxxxxxxxx vanuit BE en of internationaal.
Hoe kan ik mijn saldo opwaarderen bij het Creditsysteem?
• Opwaarderen gaat via een bankbetaling (iDeal (NL), Mistercash/Bancontact (BE) of een van de andere betaalmethoden). Volg de instructie op de website van de aanbieder en of email.
Kan ik via Creditsysteem vanuit ieder land ter wereld bellen naar deze content?
• Ja, u kunt ook vanuit het buitenland bellen. Let u er wel op dat u dan internationaal belt. De kosten daarvan kunt u bij uw Telecom provider opvragen.
Als ik via het Creditsysteem bel, zie ik dat dan terug op mijn telefoonrekening bij servicenummers?
• Nee, omdat u naar een normaal telefoonnummer belt, komt er op uw telefoonrekening bij 'servicenummers' geen melding te staan.
Werkt het Creditsysteem alleen voor 0900-nummers of ook voor 0906- en 0909-nummers?
• Het Creditsysteem werkt zowel als vervanging voor 0900-nummers (informatienummers), 0906-nummers (erotische diensten) als 0909-nummers (entertainment diensten).
Is het voor Prepaid bellers altijd goedkoper om te bellen via het creditsysteem.nl?
• Dat hangt af van de provider waar u een prepaid kaart hebt. KPN, Hi, Debitel, Telfort, Hema mobiel, Lebara, Ortel en qick rekenen tussen de 1,25 euro en 1,75 euro per minuut, ook al belt u naar een 0900 nummer met lokaal tarief. AH Mobiel en UPC Mobiel rekenen tussen 1,03 en 1,15 euro per minuut.
Wanneer u bij een van deze providers een prepaidkaart heeft dan is het dus veel voordeliger om te bellen via creditsysteem.nl.
Voor het bellen naar het doorschakelnummer van creditsysteem.nl (010-8889955 vanuit het buitenland +3110-8889955) betaalt u de normale kosten voor het bellen van mobiel naar een vast nummer.
Hoe komt het dat het bellen van 090x-nummers voor mij als prepaid beller goedkoper is via creditsysteem.nl?
• Zodra uw Telecom provider ziet dat u een 0900-nummer belt, is dat reden om extra hoge tarieven te berekenen. KPN rekent bijvoorbeeld 1,30 euro per minuut, terwijl het werkelijke tarief 10 cent per minuut is. Als u via het Creditsysteem belt, ziet uw provider niks anders dan een gewoon geografisch nummer en rekent dus niets extra.
Kan ik naar ieder 090x-nummer bellen?
• Ja, met Creditsysteem.nl kunt naar ieder Nederlands 090x-nummer bellen exclusief pg / ppc nummers. Let op u heeft een Creditsysteem account nodig van deze website.
Wat is het telefoonnummer dat ik moet bellen om via creditsysteem.nl doorgeschakeld te worden naar een 090x nummer?
• Het telefoonnummer is 010-8889955 vanuit het buitenland +3110-8889955 u heeft een Creditsysteem account nodig van deze website.
Hoe lang blijft mijn saldo bij creditsysteem.nl geldig?
• Uw saldo blijft een jaar lang geldig. U moet dan dus minimaal 1 x per jaar gebruik te maken van deze dienst. Er geldt geen restitutierecht op het door u aangekochte beltegoed. Het niet gebruikte tegoed wordt dus nooit terugbetaald. Het is alleen maar opneembaar dmv gebruik van de dienst.
Wat zijn de kosten voor het gebruik van creditsysteem.nl?
• Wanneer u via creditsysteem.nl naar een 090x-nummer belt, betaalt u het normale tarief van het 090x-nummer plus de kosten voor het gebruik van onze service.
Deze kosten bedragen 20% van het tarief van het 090x-nummer met een minimum van 10 cent per minuut.
Het opstarttarief van een gesprek bedraagt 10 cent. Starttijd is de begintijd van de uitgaande call.
Voorbeeld: als u naar een 0900-nummer met een informatietarief van 50 cent per minuut belt, dan betaalt u dus 60 cent per minuut.
Voor prepaid bellers van bijvoorbeeld KPN (die normaal voor het bellen naar een 0900 nummer 1,30 euro per minuut moeten betalen) betekent dat in dit geval een besparing van 70 cent per minuut!
Via 0906-1994 (90ct/min) wordt uw Creditaccount met 60ct/min als beltegoed opgewaardeerd.
Hoe weet ik wat het informatietarief van een 0900-nummer is?
• De aanbieder van het servicenummer is verplicht dit altijd te vermelden. Bij aanvang van een gesprek wordt er verteld hoe lang u met uw saldo naar dit 090x-nummer kunt bellen.
Hoe krijg ik een Creditsysteem account?
• Na een succesvolle betaling krijgt u per e-mail uw account / code toegestuurd.
Tips
Wat van jou is blijft van jou!
Een veel gehoorde klacht bij mobiele providers is dat u beltegoed vervalt na 1 of 2 maanden.
Zonde, want u hebt er immers al voor betaald. Creditsysteem.nl heeft de oplossing.
Simpel uw beltegoed overzetten naar Creditsysteem.nl. u hoeft u dan niet druk te maken over u vervallen beltegoed.
Waarom zal ik dan niet via mijn mobiele telefoon naar dat 0900 nummer bellen?
Zo komt mijn tegoed ook best op!
Bellen vanaf een mobiel nummer naar een 0900 servicenummer is kostbaar.
• Creditsysteem is veelal goedkoper omdat mobiele providers hoge kosten rekenen voor gesprekken naar 0900 servicenummers.
Ja dit wil ik ook. Hoe kan ik mijn beltegoed overzetten?
Het enige dat u nodig hebt is een account bij Creditsysteem.
Hier kun u het beltegoed dat u over hebt omzetten naar tegoed op u credit account zodat u dit later kunt verbruiken.
Het werkt heel eenvoudig: u belt (met uw mobiel bijvoorbeeld) het nummer 0906-1994 dit kost 90 cent per minuut.
A. u toetst het credit account nummer in en sluit af met een # (hekje) en u bouwt 60 cent per gebelde minuut tegoed op.
B. u laat de lijn open staan zolang als u wilt, met een maximum van 50 min per gesprek en een max 167 min in 24 uur.
C. Na u gesprek sturen we u een email ter bevestiging met daarin vermeld het huidige tegoed.